Divadelní Kojetín 2025

V týdnu od 12. do 16. března 2025 bude Kojetín hostitelským městem postupové přehlídky Divadelní Kojetín směrem na Divadelní Piknik Most. Zveme všechny milovníky divadla do kojetínské Sokolovny!!!
26. března 1993 ve 20 hodin
DS Sušil MDDM Němčice n. H.
Alexandr Fredro: Dámy a husaři
27. března 1993 v 17 hodin
Divadélko Šmíra Přerov
Antonín Hodek: Všechno nejlepší, Ferdo!
27. března 1993 ve 20 hodin
Divadlo Dostavník Přerov
Jan Werich: Teta z Bruselu
Vladimír Týřl (divadelní a rozhlasový režisér, předseda poroty), Vít Závodský (divadelní kritik), Miloš Čížek (herec divadla P. Bezruče Ostrava), Ludmila Cápková (herečka ochotnického divadla), Ludmila Kučmerčíková (režisérka ochotnického divadla, absolventka režisérské školy SČDO)
- František Konečný z DS Sušil Němčice n. H. za režijní práci s mladými amatérskými herci s přihlédnutím k hereckému výkonu v roli Majora ve hře A. Fredra: Dámy a husaři
- Čestmír Běťák, vedoucí Divadélka Šmíra Přerov, za objevnou dramaturgii a režii hry A. Hodka Všechno nejlepší, Ferdo!
- Daška Stoklásková, Božena Weiglová a Jiří Olivík z Divadla Dostavník Přerov za herecké a pěvecké výkony v hudební úpravě komedie J. Wericha Teta z Bruselu
Divadélko Šmíra Přerov s inscenací hry Všechno nejlepší, Ferdo!
Divadélko Šmíra z Přerova tvoří nevelký počet hrajících členů a potřebné technické zákulisí. A přece lze říci, že svým vystoupením obohatil přehlídku, především dramaturgicky. Jednoaktová hra Antonína Hodka Všechno nejlepší, Ferdo! se svým obsahem i formou zdá ozvěnou onoho druhu světového divadelního repertoáru, který se zamýšlí nad smyslem zákonité polarity, jež je vytvářena vztahem – člověk a společnost. Je tedy zřejmě dobré, že nově se formující divadélko sáhlo pro svůj debut právě po tomto textu. I když v inscenaci, vzhledem k nezkušenosti interpretů, není důsledně sděleno vše, co chce autor prostřednictvím své pábitelské čtveřice sdělit, nepostrádá inscenace i ve svém nenáročném výsledném tvaru žádoucí stupeň důraznosti. Proto porota došla k závěru, že by mělo toto představení postoupit do dalšího kola přehlídek, aby se tak dostalo do další konfrontace s diváckým přijetím i odborným posouzením, případně již s ještě vyššími nároky.